JEUGD/ZEILSCHOOL

Zeillessen contact

Theorie lessen in het clubhuis.

Bij nat en onstuimig weer wordt uitgeweken naar de materiaalruimte om theorie bij te brengen.

.

Bij Ascloa worden al vele jaren zeillessen voor de jeugd van Swalmen en omgeving gegeven.Daarvoor worden optimisten gebruikt. De zeillessen worden gegeven door ervaren en gediplomeerde instructeurs volgens het CWOsysteem.

Dit is een landelijk erkende opleiding die met een diploma wordt afgesloten. Kinderen die aan deze zeillessen willen deelnemen ,moeten minimaal 8 jaar zijn en een zwemdiploma hebben.

Elke groepsklasse gaat pas door bij een minimum aantal cursisten. Er is ook een maximum aan het aantal leerlingen per klasse gesteld.

De zeillessen worden gegeven op zondag morgen. Heeft u belangestelling ?
Wilt u meer informatie, of uw zoon of dochter aanmelden, neem contact op met;

.

Jeugdzeilen

Ook dit jaar worden er weer jeugdzeillessen gegeven in Asselt.

• Zwaardboot Jeugd Beginners

Watervrij maken van cursisten gedurende 8 lessen van 1 uur op zondagmorgen.

De cursisten ontvangen een getuigschrift. Kosten zijn €75,-

• Zwaardboot 1mans Jeugd Basis, Ervaren, Gevorderd. (CWO 1-1, CWO 1-2, CWO 1-3)

Je krijgt gedurende 10 lessen van 1,5 uur op zondagmorgen zeilles in een (eigen) optimist. Na deze lessen volgt een examen. Totale kosten zijn €105,- .

Breng je zelf een optimist mee, dan betaal je €95,- .

Tijdens deze opleiding wordt er gebruik gemaakt van het lesboek “Optimist zeilen, een praktisch instructieboek” geschreven door Karel Heijnen, Theo Kemper, Marjolein Sonnema, Fedde Sonnema (€17,95). Dit dien je zelf aan te schaffen.

• Zwaardboot 2mans Jeugd Basis, Ervaren, Gevorderd. (CWO 2-1, CWO 2-2, CWO 2-3)

Je krijgt gedurende 10 lessen van 1,5 uur op zondagmorgen zeilles in een (eigen) tweemansboot. Ascloa heeft in 2024, 2 topaz club boten aangeschaft en we zijn in het bezit van 1 laser pico.

Na deze lessen volgt een examen. Totale kosten zijn €120,-.

Tijdens deze opleiding wordt er gebruik gemaakt van het lesboek “Het kleine zeilboek”. geschreven door J. Peter Hoefnagels (€ 9,95). Dit dien je zelf aan te schaffen.

Toelatingseisen:

· Leeftijd vanaf 8 jaar;

· In het bezit van zwemdiploma A en B.

· Het verplicht dragen van zwemvesten. Deze kunnen, indien nodig, worden geleend van de club.

· Hulp van ouders bij op- en aftuigen van de bootjes.

Lesdata: De lessen starten eind mei.

Het CWO jeugddiploma is alleen voor jeugd t/m 15 jaar.

Uiterste inschrijfdatum van 8 april.