Een bijzondere boottocht

Afgelopen zaterdag hebben we met 16 boten uit onze haven de cliënten van PSW en Wienes een prachtige dag gehad. Het was heerlijk zeilweer en iedereen heeft genoten. Helaas kon deze activiteit de afgelopen jaren niet doorgaan vanwege Covid en de extreme hitte. Nu waren de omstandigheden optimaal. Meer dan 50 personen hadden zich aangemeld. Bij aankomst in ons clubhuis werd iedereen getrakteerd op Limburgse vlaai met koffie, thee of frisdrank. Nadat onze gasten waren voorgesteld aan onze schippers zijn we rond 14u naar de boten gegaan voor een leuke vaartocht van ongeveer een uur. Een enkeling vond het toch wel spannend maar uiteindelijk heeft iedereen aan boord plaats genomen. Na afloop hebben we nog gezellig nagekletst over de ervaringen onder het genot van heerlijke knakworsten en ijsjes. De cliënten zijn allen bevorderd tot Kapitein bij WSV Ascloa, middels een mooie mok, en we hopen hen volgend jaar weer te kunnen begroeten bij ons in de haven. Van onze gasten kregen we een mooie tegel die zelf beschilderd was met een zeilboot. We geven deze een mooie plek in ons clubhuis als aandenken. Wij danken nogmaals alle leden die belangeloos hun boot en vrije tijd ter beschikking hebben gesteld.

Met hartelijke groet,

Esther en Raymond

Eine besondere Bootsfahrt.

Am Samstag 2. Juli konnten wir den Klienten von PSW und Wienes mit 16 Booten aus unserem Hafen wiederum einen schönen Tag besorgen. Beim bestem Segelwetter hat jeder genossen. Leider konnte diese Aktivität die letzten Jahre wegen Corona oder extremer Hitze nicht stattfinden. Jetzt waren die Umstände optimal und mehr als 50 Personen hatten sich angemeldet.Bei der Ankunft im Clubhaus gab es Limburger „Vlaai“ mit Kaffee, Tee oder Saft. Nachdem unsere Gäste ihre Skipper kennengelernt hatten begann ab 14.00 eine einstündige Fahrt über die Asselter Plassen. Manch einer fand es durchaus spannend doch letztendlich ging jeder an Bord und konnte es losgehen. Als Abschluss gab es noch ein gemütliches Treffen mit Würstchen und Eis bei der das gerade Erlebte in allen Farben nachbesprochen wurde. Alle Klienten wurden dabei mit einem besonderen Becher zum „ASCLOA-KAPITÄN“ befördert und wir hoffen alle im nächsten Jahr wieder in unserem Hafen begrüßen zu können. Von unseren Gästen erhielten wir als Andenken eine selbstbemalte Fliese mit der Abbildung eines Segelbootes, die im Clubhaus eine schöne Stelle erhalten wird. Wir möchten uns hiermit noch einmal bei allen Mitgliedern bedanken, die ihr Boot und ihre Freizeit uneigennützig zur Verfügung gestellt haben.

Herzlichst,

Esther und Raymond