In het weekend van 17 en 18 juni wordt de jaarlijkse Euregio gehouden, dit jaar bij Thorner Zeilclub Meerse 32  Torn. Het is ieder jaar een geweldig mooi event. Op de overzicht lijst van inschrijvingen staan tot nu slechts 3 teams van onze vereniging ingeschreven een teleurstellend aantal gezien de altijd goede opkomst bij de Ascloa-regatta. Euregioregatta voorzitter Wiel Verlinden ziet ook graag een grotere vertegenwoordiging van Ascloa zeilers aan onze vloot.  Schrijf je alsnog in voor deze Euregioregatta.  Inschrijfformulier – Euregio Regatta

Webmasterascloa

De Stichting Euregio Regatta is een samenwerkingsverband van Nederlandse, Belgische en Duitse zeilclubs. Deze hebben zich tot doel gesteld de watersport in de euregio te bevorderen. De regatta vindt een maal per jaar plaats in de provincie Limburg, in het hart van de euregio. Er wordt gezeild op de plassen binnen de euregio in een wedstrijdserie van 4-5 manches. De regatta is bedoeld voor wedstrijd- en tourzeilers die zich, in wedstrijdverband, onderling met elkaar willen meten.

Verder ontmoeten de aangesloten verenigingen elkaar ook over het jaar verdeeld, b.v. door regattabezoek en de presentatie van de Euregio Regatta op beurzen (Boot Dusseldorf) De bekendheid van de Euregio Regatta strekt zich ver uit over Belgisch-Nederlands Limburg tot over de totale NRW-regio westelijk van de Rijn. Van daaruit wordt een aanzienlijk deel van de ca. 300 actieve deelnemers, begeleiders en familie verwacht. Door deze factoren zal de bekendheid van de Regatta voortdurend groeien en is ook uit het oogpunt van toerisme een interessant en goed bezocht evenement.