(25.05.2020)
Schuifpoort kleine doorgang golfbreker.

Vanaf vandaag is de doorgang aan het einde van de golfbreker tijdens de avond en nacht automatisch afgesloten. Overdag staat deze gewoon open.
Indien nodig, kunnen onze havenmeesters deze ook per afstandbediening openen en sluiten.
Aan de oeverzijde begrenzen twee palen de doorvaart. Het is niet de bedoeling, dat men aan deze palen (kort) afmeert!
De haven is weer een stuk veiliger geworden en de leden, die aan de steigers A en B liggen kunnen ongehinderd – ook zonder motorhulp – nog steeds de korte weg naar de plassen gebruiken.
In de komende tijd testen wij de eerder voorgestelde beveiliging van de hoofdinvaart naar onze haven.
Een goede vaart en vriendelijke groet,
Wsv ASCLOA

(25.05.2020)
Schiebetor kleiner Durchgang Wellenbrecher.

Ab heute ist der Durchgang am Ende des Wellenbrechers während des Abends und der Nacht automatisch abgesperrt. Tagsüber ist der Durchgang wie immer geöffnet.
Falls erforderlich können unsere Hafenmeister ihn auch per Fernbedienung öffnen und schließen.
An der Uferseite begrenzen zwei Pfähle die Durchfahrt. Es ist nicht beabsichtigt hier auch nur kurz festzumachen!
Der Hafen ist wieder ein Wenig sicherer geworden und die Mitglieder, die an den A- und B Stegen liegen können ungehindert – auch ohne Motorhilfe – den kürzesten Weg auf die Plassen nutzen.
In der nächsten Zeit testen wir die bereits vorgeschlagene Sicherung der Haupteinfahrt unseres Hafens.
Eine gute Fahrt und freundliche Grüße,
Wsv ASCLOA

met dank aan de firma Alma en aan Daniel en Dieter (in onze nieuwe „werkboot“)
de nieuw schuifpoort in gesloten toestand.