image.png

NIEUWSBRIEF NR.13         15 november 2022

…ASCLOA proudly presents…

Beste leden en oud-leden van Ascloa,

Op zondagmiddag 18 december willen wij voor jullie in ons “knus verwarmde” clubhuis een gezellige “filmmiddag” organiseren.

Op het programma staan enkele mooie zwart-wit films uit de beginjaren van onze vereniging. Met bijzondere beelden uit het begin van de zestiger jaren start de presentatie op onze eerste locatie tegenover de koffiebaai. Daarna ziet u de verhuizing naar de haven aan de Eindweg met het knusse clubhuis in de oude schuur van de familie Geraedts. In deze periode wordt ook de haven “Scheepers” opgericht en veel van onze huidige leden herinneren zich nog de avontuurlijke overtochten met de beide stalen roeiboten. Alleen zo kon de “Jollenbucht” en de latere kleine haven tegenover ons clubhuis bereikt worden. Uiteraard is ook de verhuizing naar onze huidige locatie een reden voor een mooie “flash back.” Het bestuur hoopt op een stevige opkomst – niet alleen van de oudere leden, die het allemaal meegemaakt hebben – maar ook van de jongere generatie, die even terug- en ook vooruit wil kijken. Er is reden genoeg om de rijke historie van Ascloa samen te beleven.Voor koffie, Limburgse vlaai en een lekker drankje wordt gezorgd en wij appelleren hierbij ook om onze oud-leden – indien dit nodig is – van passend vervoer te voorzien.

Wij beginnen op die zondag om 15.00 en de filmmiddag duurt tot ca 17.30.

Voor de organisatie is wel belangrijk, dat u via secretariaatascloa@gmail.com laat weten, met hoeveel personen u komt. Mocht u nog mooi filmmateriaal over Ascloa (digitaal) in uw bezit hebben, laat dit dan even weten via: wiel.verlinden@hotmail.nl Probeer ook oud-leden persoonlijk te informeren en vooral te motiveren op die middag aanwezig te zijn. Wij doen dit uiteraard ook. Tot zondag 18 december in jullie filmtheater de “Stuurhut,”

Bestuur, WSV  Ascloa

P.S.

Het is op die zondag ook de finaledag en mocht Nederland en/of Duitsland onverwacht in de finale staan, beginnen we mogelijk om half twee al of kijken de wedstrijd in het clubhuis.