Beste leden van ASCLOA,

In de nacht van maandag op dinsdag hebben inbrekers zich met geweld via de landzijde toegang tot onze haven en tot enkele boten verschaft. Betroffen zijn de A, B en C steigers. Na een eerste inschatting is een aantal buitenboordmotoren gestolen en is er in enkele boten ingebroken. Wij verzoeken de leden met een ligplaats aan de genoemde steigers om hun boten te controleren en wanneer zij betrokken zijn hiervan melding te maken onder: secretariaatascloa@gmail.com

De politie heeft de zaak opgenomen en wijst erop, dat betrokkenen zelf de mogelijke schade bij hun verzekering en bij de Roermondse politie moeten aangeven. Eerst dient er een telefonische afspraak via het landelijke nummer van de politie gemaakt te worden: 0900 8844 en men noemt de computer dan de plaats ROERMOND. Er volgt dan een verdere afspraak voor het opstellen van het benodigde proces verbaal.

Voor Nederlandse leden is het ook mogelijk om de diefstal via www.politie.nl  met Uw DigiD aan te geven.

Ondanks onze recent verscherpte maatregelen, regelmatige politiecontroles  en avondcheck door onze havenmeesters is onze vereniging helaas weer de dupe van deze onverlaten geworden. Blijf alert!

Met vriendelijke groet,

Bestuur ASCLOA

Liebe Mitglieder von ASCLOA,

in der Nacht von Montag zu Dienstag haben Einbrecher sich von der Landseite aus mit Gewalt Zugang zu unserem Hafen und zu einigen Booten verschafft. Betroffen sind die A, B und C Stege. Nach vorläufiger Einschätzung wurde eine Anzahl von Außenbordern gestohlen und in einige Boote eingebrochen. Wir bitten die Mitglieder mit einem Liegeplatz an genannten Stege  um ihre Boote zu kontrollieren und falls Sie betroffen sind, dies zu melden unter secretariaatascloa@gmail.com

Die Polizei hat den Vorfall aufgenommen und weist darauf hin, dass Betroffene selber den möglichen Schaden ihrer Versicherung und bei der Polizei anzeigen müssen. Zuerst soll man einen telefonischen Termin mit Hilfe der Landesnummer der Polizei machen: 0031 34357 8844 und man nennt dem Computer den Ort ROERMOND. Es folgt dann die Terminabsprache für die Aufstellung des erforderlichen Polizeiberichts.

(Nach Auskunft der Polizei ist für Deutsche Staatsangehörige eine Anzeige über die Webseite www.politie.nl nicht möglich.)

Trotz der unlängst verschärften Maßnahmen, der regelmäßigen Polizeikontrollen und Abendchecks unserer Hafenmeister ist unser Verein leider wieder Opfer von rücksichtslosen Ganoven geworden. Bleibt weiterhin aufmerksam!

Mit freundlichen Grüßen,

Vorstand ASCLOA