Euregio Regatta 2023 in Thorn met succes voor Antoine Altorf en Rudy Hawinkels.

Hoewel het aantal deelnemers vanuit Ascloa dit jaar bedroevend gering was, kunnen we op een mooi zeilevenement afgelopen weekend bij de Thorner Zeil Club (TZC) terugzien. Helaas had iedereen op meer wind gerekend, maar met 47 boten verdeeld over vier klassen bij de startlijn konden er vier spannende wedstrijden gezeild worden. De sfeer was prima, het bier koud en op zaterdagavond was er een bijzonder heerlijk Italiaans buffet. Omdat diverse deelnemers in hun campers of tenten konden overnachten, bleef het tot laat gezellig aan het water van de TZC.
Succes was er voor onze actieve Yngling zeilers Antoine Altorf en Rudy Hawinkels, die binnen een sterk deelnemersveld een schitterende derde plaats behaalden.

De volgende Euregio Regatta staat voor medio juni 2023 bij de zeilvereniging Noord Limburg Maas (NLM) in Ophoven gepland en we hopen op een actieve deelname van onze Ascloa-zeilers.

Wiel Verlinden

Memo: foto’s en uitslagen ook op de website: www.euregioregatta.com

Ynglings aan de startlijn.

Ook Rudy had wel trek in een lekkere hap.

Bron, Site Euregioregatta Thorner zeilclub.

Hierbij uitslagen EuregioRegatta Thorn.

Gezien een artikel over de EuregioRegatta in de Limburger

Bron de LImburger